قوانین و مقررات عمومی در پروازهای داخلی
- نام و نام خانوادگی مسافر باید بصورت کامل و به زبان انگلیسی وارد گردد و با کارت شناسایی مطابقت داشته باشد. لطفا در انتخاب پرواز وصحت کلیه اطلاعات دقت کامل داشته باشید. بعد از خرید بلیط امکان تغییر اسم مسافر وجود ندارد و مسئولیت هرگونه خطای احتمالی مرتبط بر عهده مسافر خواهد بود. همراه داشتن مدارک شناسایی (کارت ملی در پروازهای داخلی و گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار در پرواز های خارجی) در زمان مراجعه به فرودگاه الزامی است.
- در صورتیکه مسافر اقدام به خرید بلیط و یا هتل به صورت آنلاین نماید، کلیه مسئولیت عواقب نداشتن مدارک لازم از کارت ملی و مدارک احراز هویت با مسافر بوده است و سفرنتورک هیچگونه مسئولیتی در این مورد ندارد.
- کلیه رزروهای نهایی شده (بعد از پرداخت) که در مواردی خیلی خاص (اشتباهات سیستمی، مشاهده مشکلات در رزرو، دلایل امنیتی، همزمانی رزرو با افراد بلند پایه، اشتباهات کارگزار و یا کارمندان رزرواسیون) ، چند ساعت (اداری) پس از رزرو لغو شده اند، سعی می گردد رزرو دیگری در همان زمان برای مسافر تهیه شده و یا وجه به مسافر بازگردد. (موارد بسیار استثنایی)
- در خصوص بلیط چارتر هزینه غیر قابل استرداد می باشد.
- لغو و تغییر تاریخ باید تا دو روز کاری قبل از پرواز و تنها در ساعات اداری به پشتیبانی سفرنتورک اطلاع داده شود.
- قوانین کنسلی و تغییر تاریخ هر ایرلاین از لحظه جستجو موجود می باشد. در صورت نیاز به استناد همان قوانین هزینه کنسلی یا تغییرات لازم محاسبه می گردد.
- کسانی که به هر شکل در سامانه سفرنتورک ایجاد مزاحمت و اختلال نمایند، با استناد به قانون تجارت الکترونیک و به عاملیت پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) برخورد جدی صورت گرفته و مراتب جهت پیگیری به دستگاه قضایی ارجاع داده خواهد شد.
- کلیه عملیات خرید بلیط در این سایت مشمول قوانین جاری تجارت الکترونیک بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار بدینوسیله اظهار می نماید که از کلیه قوانین و مقررات پرداخت آنلاین آگاهی کامل دارد.
- بلیط خریداری شده غیر قابل واگذاری به غیر است و اگر مشخصات بلیط و مشخصات کارت شناسایی مسافر مطابقت نداشته باشد کارت پرواز صادر نمیشود و مسافر پذیرش نخواهد شد.
- طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، برعهدهی شرکت هواپیمایی برگزار کنندهی پرواز است.
- مشتری موظف می باشد شماره موبایل و پست الکترونیکی خود را جهت تماس های اضطراری در تمامی مراحل ثبت نام و خرید به صورت صحیح وارد نمایددر غیر این صورت مسئولیت کلیه عواقب ناشی از آن متوجه مشتری می باشد.
- مسافر به گروه های بزرگسال(سن بیشتر از 12 سال)، خردسال(سن بین 2 تا 12 سال)و نوزادان (زیر 2 سال) تقسیم بندی می شوند. در صورت بروز هر گونه اشتباه در وارد کردن رده سنی، مسئولیت آن با خریدار خواهد بود.
- هر مسافر بزرگسال می تواند فقط یک نوزاد زیر دو سال به همراه داشته باشد.
- امکان صدور بلیط برای کودک به تنهایی وجود ندارد.
- اگر مسافر نوزاد در سیستم ثبت شود، صندلی جداگانه برای او در نظر گرفته نخواهد شد.
- درصورت بروز هر گونه خطا در حین پرداخت برای صدور بلیط و اختلالات ناشی ازسامانه های پرداخت و سیستمهای رزرواسیون ایرلاینها(CRS,GDS) ، این سازمان هیچگونه مسئولیتی در قبال بلیطها و بیمه نامه های صادر نشده نخواهد داشت. در صورتیکه وجهی از حساب کاربر کسر شده باشد، شرکت موظف به باز پرداخت وجه می باشد و هیچگونه تعهد دیگری ندارد.
- اگر مسافر قصد کنسل کردن بلیط را داشته باشد، طبق قوانین اعلام شده هزینه کنسلی کسر گردیده و بازپرداخت الباقی تنها از طریق شمارهی حساب یا کارت بانکی که اعلام شده است، خواهد بود. روند بازپرداخت وجه ممکن است تا 14 روز کاری به طول انجامد. لازم به ذکر است اگر کنسلی حتی دقایقی پس از خرید انجام گیرد شرایط و هزینه آن طبق قوانین اعلام شده روی سایت می باشد.
- هنگام مراجعه به فرودگاه بایستی پرینت بلیط و یا شماره سریال بلیط خود را به همراه داشته باشید. همچنین همراه داشتن مدارک احراز هویت از جمله کارت ملی، گذرنامه (در پرواز های خارجی) و روادید(در صورت نیاز) جهت صدور کارت پرواز الزامی است. مسافر طبق قوانین و مقررات جاری، موظف به رعایت الزامات قانونی برای سفر می باشد.
- برای جا نماندن از پرواز، به مسافت فرودگاه و ترمینالهای ورودی و خروجی توجه کنید.
- در صورتیکه مسافر اقدام به رزرو یا خرید بلیط از شرکتهای مسافرتی دیگر کرده باشد و از این وب سایت نیز اقدام نماید، در صورت تکراری بودن رزرو و بلیط، این وب سایت هیچ مسئولیتی در قبال این رزرو یا بلیط نداشته و ابطال رزرو یا بلیط از طرف ایرلاین صورت می گیرد و مسئولیت آن به عهده شخص مسافر می باشد.
- اطلاعات درج شده در سایت، اعم از عوارض و مالیات ، حق سرویس ، شماره پرواز ، شرایط کنسلی ، وزن بار و .... عینا و مستقیم از سیستم ایرلاین مربوطه استخراج شده و بر روی سایت نمایش داده شده است، لذا کلیه مسئولیت های مربوط به این اطلاعات بر عهده ایرلاین میباشد
- حضور مسافر در فرودگاه برای پروازهای داخلی دو(2) ساعت قبل از پرواز، و برای پروازهای خارجی سه(3) ساعت قبل از پرواز الزامی است.
- در صورتی که مشتری اقدام به رزرو بلیط خود نماید ولی درخواست صدور بلیط را در سایت ثبت نکند بعد از پایان محدوده زمان صدور بلیط این وب سایت هیچگونه مسئولیتی در قبال رزرو باطل شده ندارد و مشتری می بایستی مجددا اقدام به رزرو و صدور بلیط با قیمت جدید نماید.
- کاربر خریدار معترف به آگاهی کامل از قوانین بلیطهای جاری و همچنین نحوه ی خرید و سوار شدن به هواپیما بر اساس مکانیزم بلیط های الکترونیکی میباشد. در صورت موافقت با این قوانین، بر روی چک باکس کلیک کرده و فرآیند ثبتنام را کامل نمایید.